نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی زنانه

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که همه خانم ها از چندین هفته تا چندین ماه قبل از رفتن به یک مهمانی یا عروسی دارند، انتخاب لباسی مجلسی شیک و مناسب است. در این مقاله سعی داریم نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی زنانه را عنوان کنیم تا با در نظر داشتن این نکات بتوانید زیباترین و شیک ترین لباس مجلسی را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع مدل های لباس مجلسی

۱. انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب یک لباس مجلسی مناسب این است که همیشه لباسی را انتخاب کنید که نقاط قوت شما را به نمایش بگذارد و زیبایی‌های شما را بیشتر نشان دهد. بسیاری از خانم‌ها قسمت‌هایی که به نظر خودشان جلب توجه می کند را می‌پوشانند.

برای مثال؛ اگر حس می‌کنید پاهای زیبایی دارید بهتر است پیراهن شما کمی بالای زانو بایستد. فراموش نکنید که پیراهن‌هایی با یقه باز، نگاه ها را به سمت گردن شما می‌کشند و دیگر زیبایی پاها جلب توجهی نمی‌کند پس مراقب باشید که اشتباه نکنید.

اگر قسمتی از بدن شما بیش از حد برجسته است پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های تیره‌ استفاده کنید. خانم‌هایی که سینه‌های بزرگی دارند بهتر است از پیراهن‌های رکابی و خانم‌هایی که باسن بزرگی دارند باید از پیراهن‌های بلند استفاده کنند.

اگر صورت زیبایی دارید، برای جلب توجه ها به صورتتان، از لباس‌های پوشیده‌تر و گوشواره‌های بزرگ استفاده کنید و برای تاکید روی گردن، پیراهن‌های یقه قایقی بپوشید.

اشتباه بعضی از افراد هم این است که هرچه رسمیت مهمانی بیشتر می‌شود، زرق و برق لباس را بیشتر و آرایش مو و صورت را غلیظ‌تر می‌کنند. این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با انتخاب یک لباس ساده و پوشیده نیز می‌توانید توجه دیگران را به سمت صورت زیبا و لبخندتان جلب کنید.

توجه کنید که قبل از خرید لباس مجلسی، حتما به فرم اندام خود دقت کنید و لباسی را انتخاب کنید که شما را زیباتر نشان می‌دهد و نقاط ضعف‌تان را می‌پوشاند. (در ارتباط با انواع فرم بدن و لباس های متناسب برای هر اندام در مقاله بعدی بصورت مفصل خواهیم پرداخت.)

نکات انتخاب لباس مجلسی برای اندام های مختلف

۲. انتخاب لباس مجلسی متناسب با قد

اگر دارای قد کوتاه یا متوسطی هستید بجای پوشیدن لباس های مجلسی بلند، لباس های بالای زانو بپوشید تا قد بلندتر به نظر برسید.

اگر دارای قد کوتاه و هیکلی توپر هستید بهتر است لباس های مجلسی با یقه هفت را انتخاب نمایید و از پوشیدن لباس های مجلسی یقه گرد اجتناب کنید.

اگر دارای قد کوتاه و اندام ریزی هستید، باید از پوشیدن لباس های امپایر که خط دامن آنها زیر سینه قرار می گیرد، اجتناب کنید. زیرا این لباس های مجلسی خطای دید ایجاد کرده و قد را کوتاه تر نشان خواهند داد. لباس های مجلسی که دارای دامن فون و راسته هستند، باعث می شوند تا قد شما بلندتر و اندامتان متناسب تر به نظر برسد.

نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی زنانه

اگر دارای قد بلند و اندامی باریک هستید، از پوشیدن لباس های تک رنگ خودداری کنید، و لباس‌هایی با طرح و خطوط عمودی انتخاب نمایید. همچنین افراد قد بلند می بایست از پوشیدن لباس های مجلسی تنگ و چسبان خودداری نمایند. برای این افراد پیراهن‌هایی که قسمت دامن آنها فون باشد گزینه بسیار مناسبی است.

نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی زنانه

۳. انتخاب لباس مجلسی متناسب با رنگ پوست

لباس مجلسی برای رنگ پوست روشن:

اگر رنگ پوست شما خیلی روشن است بهتر است از یک لباس مجلسی با رنگ تیره استفاده کنید. لباس‌هایی با رنگ روشن، صورت شما را بی‌روح نشان می‌دهد.

نکات مهم برای انتخاب لباس مجلسی

لباس مجلسی برای رنگ پوست گندمی یا زرد رنگ:

در صورتی که پوست شما گندمی است یا تن زرد دارد بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. به این ترتیب رنگ پوست شما متعادل‌تر دیده خواهد شد.

نکات انتخاب لباس مجلسی مناسب

لباس مجلسی برای رنگ پوست برنزه یا زیتونی:

برای این افراد، لباس های مجلسی با رنگ های روشن و نئونی گزینه مناسبی خواهد بود.

لباس مجلسی برای پوست برنزه

۴. انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ مو و رنگ چشم ها

یکی از نکات مهم دیگری که برای انتخاب لباس مجلسی می ‌توان در نظر گرفت، رنگ مو و رنگ چشم‌ها است.
بهترین گزینه برای افراد با رنگ چشم آبی، می‌تواند رنگ‌های گرم مانند نارنجی، زرد و طلایی باشد. رنگ‌هایی مانند قرمز، صورتی و قهوه ای برای افراد با رنگ چشمان سبز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین برای چشمان قهوه ای، رنگ‌های خنثی و سرد از قبیل آبی و سبز بسیار مناسب است.

علاوه بر رنگ چشم، رنگ مو نیز در انتخاب لباس می تواند حائز اهمیت باشد. برای رنگ موهای بلوند و قهوه ای لباس های مجلسی با رنگ‌های گرم بهترین گزینه است. و برای موهای مشکی بهترین رنگ‌ برای انتخاب لباس مجلسی رنگ‌های تیره و براق می باشد.